08.00

Har ni någonsin haft en sådan där helt urfuckad dröm som förstör hela er dag? Jag hade min sådan inatt. Jag blev nämligen våldtagen, nedstucken och sönderbombad i Abrahamsberg. Av en arg man i hantverkarutstyrsel… Brr.

Gjorde misstaget att läsa Aftonbladet imorse också, eller rättare sagt; det lilla jag hann skumma igenom innan jag låg och kved på golvet i total pling-pling-hysteri. Det var Kerstin Nilssons extremt konstiga skildring av Rosinhas rättegång som fick mig på fall. Jag vet inte vad ni tycker. Jag vet iallafall inte om jag ska skratta eller gråta. Vi kan ju börja med att analysera rubrik och bild?

Rosinha
Ur bildtext: Rosinha skrider in i röd tajt klänning och med ett helt hov efter sig.
Och så rubrik: Rosinha gör entré som en drottning

Okej, nu vet jag inte om du vet vem Rosinha är, det är egentligen irrelevant. Hon är en gammal rikshora som gärna skriker när hon pratar och går ut i pressen om att prostitution är en konstart, ungefär. Absolut ingen Julia Roberts. Tro mig.

“Det är två skilda krafter som möts i rättssal E i Göteborgs tingshus.
Det kunde ha varit David och Goliat.
Men det är horan – och polisen.
Eller sexarbetaren som hon själv kallar sig, den färgsprakande, stolta kvinnan som gör entré i rådhuset, värdig en drottning.

Med krigsmålade ögon, vinröda hårflätor, guldskimrande stövlar och en flikig röd kroppsstrumpa syns hon onekligen.

Efter sig har hon ett helt hov med vänner, aktivister och feminister, som är där för att stötta henne, hitresta från när och fjärran.”

Kerstin! KERSTIN! Lugna sig nu… för fan! Jag är inte den som är den, men jag har aldrig förr tvingats till att ta fram pinsamkudden och slå mig själv i huvudet med den innan åtta på morgonen. “guldskimrande stövlar”… “hitresta från när och fjärran”… aj! Aj!

Polisen, såklart, hängs ut som den värsta sortens masturberande hallick med hjälp av dramatiska oneliners:

“Nej, han såg aldrig några sexkunder.
Nej, han minns inte de där resorna.”

… (och här försöker jag se mystisk ut)..ohh.

www.allersbladet.se?
www.aftonbadet.se?
www.tusenochennatt.com?

Leave a comment